OSTATNIO PRZEGLĄDANE PRZEZ CIEBIE
WSZYSTKIE KSIĄŻKI
Krzysztof Klimaszewski, Kornelia Kucharska, Grzegorz Lesiński, Arkadiusz Matuszewski, Anna Mazurkiewicz, Witold Strużyński, Dorota Tumialis
W monografii przedstawiono proces instytucjonalizacji koncepcji zrównoważonego rozwoju na przykładzie branży paliwowo-energetycznej. Wykorzystano w tym celu instrumentarium teorii instytucjonalnej. Punktem wyjścia jest analiza komunikacji organizacyjnej, ponieważ zmiany zachodzące w środowisku naturalnym mają swoje odzwierciedlenie w języku i sposobie komunikacji, a proces instytucjonalizacji jest współtworzony w komunikacji organizacyjnej i przez nią. Zaprezentowano dwa systemy zrównoważonego zarządzania przedsiębiorstwem wynikające z upowszechnienia się idei prośrodowiskowych i prospołecznych. Pierwszym z nich jest standardowy, klasyczny i konwencjonalny wymiar integracji idei zrównoważonego rozwoju w celu wspierania zarządzania przedsiębiorstwem. Drugi to wymiar symboliczny, oparty na rozwarstwieniu i skoncentrowany na władzy oraz komunikacji, w ramach którego koncepcję zrównoważenia traktuje się jako formę retorycznego decorum. W monografii przedstawiono wyniki badań dotyczących komunikacji organizacyjnej, z uwzględnieniem komunikacji przedsiębiorstw z branży paliwowo-energetycznej w mediach społecznościowych. Na ich podstawie stwierdzono rozwarstwienie pomiędzy deklarowanymi a rzeczywistymi działaniami tych przedsiębiorstw, jak również występowanie podobieństw w ich komunikacji, co wskazuje na izomorfizm organizacyjny.
Dostosuj tekst do każdego urządzenia
Twórz notatki
Rozpocznij czytanie tam, gdzie ostatnio skończyłeś
Mam już konto w internetowej bibliotece IBUK Libra
Nie mam konta w internetowej bibliotece IBUK Libra
PAMIĘTAJ!
Twój PIN do zasobów w:
Wygasa: dzisiaj
Aby zdobyć nowy PIN, skontaktuj się z Twoją biblioteką.
W ciągu kilku minut otrzymasz wiadomość na adres .
Kliknij w znajdujący się w niej przycisk, aby potwierdzić zapisanie się do newslettera i odebrać darmowego e-booka.
Zaakceptuj Regulamin, aby kontynuować korzystanie z serwisu.